تراوین سری 1
اطلاعات درباره واندر Ww
کارهایی که باید هنگام ساخت واندر ww انجام شود
بی مقدمه می رم سر اصل موضوع. نکاتی که دراین نامه و نامه های بعدی برای
بهره برداری بهینه از نیروها و امکانات شما در End Game (پایان بازی)
هستند.
1- پاپ بازی بس!
از امروز به بعد باید فقط و فقط برای واندر آماده بشویم. چیف کردن یا بنای ده جدید تا آن زمان هیچ کمکی به پیروزی نخواهد کرد.
ناگفته می دانید که تنها فاکتور تعیین کننده برنده بازی، رساندن واندر به سطح 100 است.
بنابراین تلاش برای افزودن دهکده ها و بالا بردن رتبه و از این قبیل، هیچ سودی نه برای فرد و نه برای اتحاد در پی ندارد.
رتبه یک سرور، اگر در اتحاد برنده نباشد بزرگترین بازنده سرور محسوب می شود!
بنابراین هر کدام از اعضای اتحادهای متای *** باید تا زمان تخم ریزی ناتار
ها یعنی یازدهم شهریور، امتیاز فرهنگی و مهاجر برای ساخت دو دهکده ساپورت
در اطراف یکی از واندر های متا را دشته باشند.
با توجه به بعد مسافت و امکان تداخل اعضا در بنای روستا در متروکه های
اطراف دهکده WW که همواره موجب اختلال و تاخیر می گردد، در زمان مقتضی
افرادی از سوی لیدر ها به عنوان مسوول تقسیم و ساماندهی متروکه های کلنی
تعیین و معرفی خواهند شد.
2- کسل کننده ترین مرحله: مرحله آخر بازی برای بیشتر بازیکنان، به جز عده
انگشت شماری، کسل کننده ترین و یکنواخت ترین دوره بازی است که در آن شما
باید مثل روز های اول دهکده های colony (دهکده های پشتیبانی که اطراف واندر
ساخته می شوند) را ارتقا دهید و از بقیه ده ها مرتب و روزی چند بار گندم و
نیروی دفاعی به واندر بفرستید.
از این رو خوب است از الان آمادگی این شرایط را داشته باشید.
3- جنگ ثانیه ها و دانه های گندم:
برای پیروزی در ارتقای واندر، ثانیه ها و دانه های گندم نقش آفرینی می
کنند. هرچند در شرایط عادی مصرف گندم نیروها در واندر به مقادیر منفی
میلیونی می رسد و هر یکی دو ساعت انبارهای عظیم دهکده واندر پر و خالی می
شوند، با این حال دانه دانه گندم و یک یک نیروهایی که شما برای واندر می
فرستید مهم و حیاتی هستند.
از این رو به هیچ وجه فکر نکنید که یک اکانت یا یک دهکده چندان تاثیری در
نتیجه ندارد، چون این طرز فکر و کم شدن انگیزه بدترین و مخرب ترین مصیبتی
است که برای واندر ممکن است پیش بیاید.
4- انبار غذا/دفتر تجارت
برای رساندن مداوم و بی وقفه ی گندم و منابع به واندر ضروری است که دفاتر
تجارت دهکده هایتان در سطوح بالا باشند. دفتر تجارت 10 و بالاتر برای توتن
ها، 12 و بالاتر برای گول ها و 15 و بالاتر برای رومن ها جزو باید هاست.
نکته: معمولا هیچکس به دلیل کمبود جا در پایتختش دفتر تجارت نمی سازد. از
طرفی به دلیل این که همر ها به واندر ها خورده و نابود شده اند یا نیروها
در واندر متمرکز شده اند، انبار های پایتخت به سرعت پر می شوند، طوری که
تاجر های شما نمی توانند از پس جابجا کردند تولیدات پایتخت شما به واندر بر
بیایند. پس چاره چیست؟
در این موارد دو کار می شود کرد: یکی این که پایتخت را خالی کنید و خودتان
یا هولدر یا کسی از اکانتهای نزدیک به واندر مرتب آنجا را غارت کنند.
اگر این راه را دوست نداشتید راه دیگر این است که در دهکده های نزدیک به
پایتخت، انبار ها و دفاتر تجارت را بالا ببرید و به جای این که تاجر های
پایتخت را ساعت ها در راه واندر نگه دارید، منابع پایتخت را به سرعت به
دهکده های اطرافش خالی کنید و از آنجا به واندر بفرستید.
چنانچه تا الان کلوپ طلایی را فعال نکرده اید، تا زمان تخم ریزی ناتار ها
حتما این کار را بکنید چون ارسال 3x منابع واقعا نعمت بزرگی است که با توجه
به ارزان شدن کلوپ طلایی در اواخر سرور (10 طلا) واقعا امکان ارزشمند و
ضروری ای هست.
5- نیروی دفاعی:
بهترین نیروهای دفاعی سه نژاد از نظر کارایی در ازای مصرف گندم عبارتند از:
محافظ رومی، نیزه دار توتن و پیاده گول. همچنین جاسوس توتن به دلیل مصرف
گندم نصف ردیاب گول و خبرچین رومی ارجحیت دارد.
برای ساخت نیروی دفاعی در End Game، اگر تا امروز دو یا سه دهکده تان در
حال ساخت دفاعی بوده، از امروز بهتر است یک سوم دهکده هایتان دایم در حال
ساخت دفاعی باشند. چرا که با توجه به توقف پاپ بازی و کار های غیر ضروری،
معمولا سربازخانه های دو سه دهکده جوابگوی تبدیل تولیدات اضافی دهکده ها به
سرباز نخواهند بود.
با این کار دیگر نیازی به صرف هزینه اضافی در پادگان بزرگ نخواهید داشت.
بنابراین از همین الان کم کم زیرساخت های لازم برای این کار مثل سربازخانه و
زره سازی را در دهکده هایتان ارتقا دهید و با ارتقای زره نیروها به 20
آمادگی ساخت 24 ساعته نیرو در دهکده ها را داشته باشید.
بدین ترتیب، ترکیب دهکده ها و ساختمان های آن ها به این شکل در خواهد بود
که در دهکده های نیروساز، سربازخانه 20 نیاز خواهید داشت و در دهکده های
ساپورت دفتر تجارت بالا. بنابراین لازم نیست هر دوی این ها را در یک دهکده
به آخرین حد برسانید.
6- از شر نیروهای اضافی خلاص شوید:
تقریبا همه ما در تعدادی از دهکده هامون برای همراهی رییس ها و غیره تعدادی
نیروی هجومی بی استفاده داریم. چه بهتر که این نیروهای بی مصرف و مفتخور
را بفرستیم شکار فیل و به جای آن ها نیروی دفاعی تربیت کنیم که در دفاع
کارایی داشته باشند.
7- قهرمان:
برخلاف تصور عموم، نوع قهرمان و میزان دفاع او تاثیر بسیار کمی در دفاع
واندر دارد و چیزی که اهمیت دارد Bonus یا امتیازی است که شما به دفاع کل
نیروها داده اید.
به زبان دیگر قهرمان گرزداری که امتیاز دفاع کل نیروهایش 100 است همانقدر
در دفاع نیروهای همراهش موثر است که یک دلاور با امتیاز دفاع کل نیروهای
100.
اما نکته ظریف و در عین حال بسیار مهمی که به جرات می توانم بگویم تعداد
بسیار کمی در سرور از آن آگاه هستند این است که امتیاز دفاع کل نیروهای
قهرمان فقط در مورد نیروهایی عمل می کنه که در اردوگاه همراه قهرمان در یک
ردیف دیده می شوند یا به عبارتی از یک دهکده فرستاده شده اند.
به همین دلیل است که برخی به متمرکز بودن نیروهای دفاعی (غلط مصطلح : همر دفاعی)، همانند نیروهای هجومی معتقد هستند.
بنابراین چنانچه امتیاز دفاع کل نیروهای قهرمان شما بالاست، حتما آن را از
دهکده ای بفرستید که بیشترین دفاع را اعزام کرده یا خواهید کرد.
با سلام خدمت شما اول از همه از شما تشکر میکنم که به وبلاگ خودون سر زدید و دوم اینکه اگه میبینید سرو وضع وبلاگ چندان خوب نیست باید بگم که بنده تازه وبلاگ نویسی رو شروع کردم وسعی کردم درباره همه موضوع های جهان مطلب کسب کنم وبنویسم امید وارم با نظرها وپیشنهادها وانتقادهای خودتون به ما دلگرمی بدید